הידוק יחסים: אזרבייג'ן מזמינה ח"כים ישראלים לביקור

שלמה ריזל No Comments on הידוק יחסים: אזרבייג'ן מזמינה ח"כים ישראלים לביקור

חברי הפרלמנט האזרי הזמינו חברי כנסת לביקור בבאקו. על רקע האיום האירני המשותף הבהירו חברי הפרלמנט כי "ביקורכם במדינתנו ירחיב את הקשרים הבין-פרלמנטריים ויעמיק את יחסי אזרבייג'ן – ישראל והשותפות האסטרטגית המבוססת על אמון ותמיכה הדדיים"

הפרלמנט בבירת אזרבייגן צילום: באדיבות לשכת יו"ר הפרלמנט
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היחסים בין ישראל ואזרבייג'ן מוסיפים להתהדק: לאחר ששר החוץ אלי כהן קיים ביום שישי האחרון שיחה עם עמיתו שר החוץ של אזרבייג׳ן, ג'ייהון ביראמוב והודה לו על החלטת אזרבייג'ן לפתוח שגרירות בישראל, ברך השר האזרי את שר החוץ עם כניסתו לתפקיד והביע את רצונו בהמשך הידוק היחסים בין המדינות. השר האזרי נעתר להזמנתו של השר כהן ויגיע לישראל לפתיחת השגרירות.

כשלב נוסף להידוק הקשרים שיגרו גם חברי הפרלמנט האזרי מכתב ברכה ותודה חם לשלושים שרים וח"כים מכל סיעות הכנסת שחתמו לאחרונה על מכתב תמיכה ועידוד שנשלח לפרלמנט האזרי, לאחר ההודעה הרשמית על פתיחת שגרירות בישראל. במכתב העידוד הביעו חברי הכנסת את תמיהתם מהודעת הפרלמנט הצרפתי על החלטה להטיל אמברגו על רכישת נפט וגז מאזרבייג'ן ובכך נתנו רוח גבית לאירן, שאזרביג'אן המוסלמית ניצבת מולה בנחישות: 

"אנו מודים בשמחה רבה על קבלת מכתב הברכה שלכם בנוגע להקמת שגרירות הרפובליקה של אזרבייג'ן במדינת ישראל. פתיחת השגרירות בישראל מסמנת את תחילתו של שלב חדש ביחסים הבילטרליים שלנו, ומהווה עדות חיה לשיתוף הפעולה שלנו שנכנס לרמה חדשה.

"ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שהכירו בעצמאותה של אזרבייג'ן. אזרבייג'ן וישראל חולקות עמדות דומות לגבי התהליכים המתפתחים באזוריהן ובקנה מידה עולמי, ומגלות תמיכה הדדית בכל הנוגע לפתרון הבעיות שעומדות בפני מדינותינו. תושבי אזרבייג'ן מעריכים מאוד ולעולם לא ישכחו את התמיכה המתמשכת והעקבית של ישראל בעמדתה הצודקת של אזרבייג'ן במהלך המלחמה הפטריוטית בת 44 הימים".

בהתייחסות ישירה לסוגיה האירנית עמה מתמודדת גם אזרבייג'ן, כותבים חברי הפרלמנט האזרי כי "למרבה הצער לא כולם מרוצים מהניצחון של אזרבייג'ן במלחמה, המגביר את יכולתה הפוליטית, הצבאית והכלכלית באזור ומגבש את מעמדה הבינלאומי. הרטוריקה האנטי-אזרבייג'נית העדכנית והמחמירה של הרפובליקה האסלאמית של איראן וביצוע התרגילים הצבאיים שלה לאורך גבול איראן-אזרבייג'ן הם ביטוי ברור לכך, והם חושפים את מטרותיה של איראן. אזרבייג'ן מעולם לא פחדה מאיומים כלשהם נגדה, והיא מסוגלת להגיב עליהם בצורה הולמת. 

בית הכנסת גילקי בקרסניה סלבודה. העירה המאוכלסת רק ביהודים. צילום אלי איטקין

אלי איטקין

"אנחנו מרוצים ומלאי השראה לקבל את הודעת התמיכה שלכם במיוחד לאור הפרובוקציות והאיומים הגוברים על אזרבייג'ן. ועל כך אנו מביעים את תודתנו. על החלטת אזרבייג'ן לפתוח שגרירות בישראל".

במילים חמות הוסיפו בין השאר בפניה לכלל חברי הכנסת וקראו כי "אנו מנצלים הזדמנות זו להזמין אתכם לאזרבייג'ן ובטוחים שביקורכם יהווה דחף משמעותי להרחבת הקשרים הבין-פרלמנטריים שלנו, להעמקת יחסי אזרבייג'ן-ישראל והשותפות האסטרטגית המבוססת על אמון ותמיכה הדדיים".

בהתייחסם לקהילה היהודית המקומית שחייה כבר כאלף שנים במדינה השיעית המוסלמית ללא כל גילויי אנטישמיות מקומית ונהנית מחופש דת מוחלט ללא כל אפליה חתמו את מכתבם: "הקהילה היהודית חיה באווירה של אחווה, שלום וידידות באזרבייג'ן, שבה שוויון דתי, סובלנות וערכים רב-תרבותיים נחשבים כדרך חיים. אזרחי הרפובליקה של אזרבייג'ן ממוצא יהודי משתתפים באופן פעיל בחיים החברתיים-פוליטיים והתרבותיים של ארצנו, ותורמים להתפתחותה של אזרבייג'ן", כך כותבים ראשי הפרלמנט האזרי לחברי הכנסת בישראל.



0 תגובות